Thursday, September 29, 2011

Suka-suki kami2 di Kampung


Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...
pagi jumaat yang indah...
alhamdulillah...
pagi2 lagi dh buka youtube...
dengar zikir2 yang best...
nak men'donlot'?...
x reti...
jadi terpaksa la gini hari2...
sementara tenet laju pagi2 nie...
hihihi3...
pagi2 ag abah tel gtau nak dtg KL...
abah kata nak datang bawa adik3....
eeiiii, syok3....
silap ai bulan ke KL ag ana mggu nie...
tengok la dl...
ai 2 pn dah 3 hari 2 malam kat sana...
seronok...

k lah, nie nak citer seronok yang len plak...
tp dah lepas lama dh...
saje jer...
nak suh cucu cicit che minoh baco untuk...
SUKA-SUKI KAMI2 DI KAMPUNG
insyaAllah...
mai semo2 worih-waroh baco blog ambo nieh...
moga anda2 terhibur....
bagi yang x reti b.melayu ngn b.kelate 2...
suh mama n papa korg translatekan ea???...
kikikiki....
gurau ajer....

insyaAllah...
pada hari raya ke-2...
kami cucu cicit che minoh ada bt gethering cikit...
family day kat pantai....
macam biasa lah...

objektif utama : 1) Meraikan dan menghargai nenek kesayangan kami2
2) Mengeratkan hubungan silatulrahim diantara keluarga
3) Meraikan pengantin baru

tempat : pantai tok bali



kul 4 lebih kami2 dah pun sampai di tempat kejadian...
budak2 aper lagi..
terus nak mandi...
si Deeja plak teruja dgn layang2nya...



barang2 n tempat di setup..
macam2 persediaan yang kami bt...
mmg seronok...



sekali, game x smpat main...
hujan dah pun nak turun....
terpaksa la kami2 naik ke chalet...
2 bijik sewa...



 tp alhamdulillah, hujan pun bhenti...
kami2 terus kuar balik n tukar ke plan B...
buat kat bassa tepi pantai...
mmg kelakar lah...



BBQ time!!!
mmg best..
macam2 kami bakar...
ayam, ikan, udang, sotong, daging...
nasib bek x dak jerung...
hihihii..



nie la nenek kami : che minoh...
walau dh berusia tp still ag cun n kuat...
biasalah..
awek muda...



HAAA...yang nie la Deeja...
umor baru 3 tahun tp speakingnya...
mak aiii, kalah students university...
mmg terer...
sampai x reti cakap melayu, apatah lagi la kelate...
ish3, nak ckp ngn die kene speaking...



hinik plak Muhammad Raziq Nuqman....
nangis ea sbb nak pegang camera...
alalalala...buruk bebenor mukanya...



sukaneka time!
main jer lah atas simen pun...
janji puas hati...
sampai ada yang jatuh sbb licin...
kecian...



hinik zombi kampung pisang agaknya...
penangan main dengan tepung...
abis muka...



go 'Aisyah!!
baling kuat2...
hinik lar 1 group ngn ana...
tp kami menang taw...dpt adiah besar...
hiiii...



hinik plak aksinya mmg terlampau...
sumer owg duk gelak2...
die yang paling bising...
aduh, kecoh satu pantai....



penerimaan hadiah dari nenek cyg...
terima kasih nek!..
sayang nenek...



dlm hati Raziq : aik! x main pun tetibe dapat adiah???...



berebut nak ambik adiah...
yeay!!! menang!!...

ada antara permainan yg bbntuk soklan...
soklan yg ditanya mengenai nenek kami2...

soklannya :-

- nama penuh nenek?
- umur nenek?
- tarikh lahir nenek?
- makanan kegemaran?

macam2 la yg ditanya...
yg cucu cicit x reti nk jawab...
so, bagusnya permainan nie...
untuk bg pengetahuan kpda yang cucu cicit...
untuk ambil tahu ttg nenek dorg...
ana sndiri pun terasa...
hihihihihi...



hinik la antara hadiah yang keluarga Cik MUN terima...
banyak kot...
macam2 ada tuuu...
yang sponser adiah mmg besh la...
terima kasih yer penganin baru???
hihihihi...

hinik la kami2 di kampung...
bila ada ja peluang dpt bkumpul sama2...
ada jer xtvt yang akan dibuat...
maklum la...
sumer duk jauh2...
balik jarang2 kene bt gethering besh2 la...
itu sahaja dari ana...
hanya sekadar berkongsi kegembiraan...
wallahua'lam...

Saturday, September 24, 2011

...::: Buat Wanita Solehah :::...

Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah
Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
Penawar hati



P/s : Hembusan nafas semangat penawar hati kala susah dan senang...
terima kasih tak terhingga atas segalanya....

♥ ღ BICARA CINTA ღ ♥


Tersungkur dibumi Murabbi

AssalamualaikuM wbt..
here juz for uz: some tazkirah Reminder for me n my love
Pernah satu ketika dulu sy rase xberguna…
Masa dalam bilik kuliah kawan-kawan semua tak suka…
Sy nak join, mereka kate sy menyibuk…
Ada pula kata sy kuat emo…
Sikit-sikit nak marah..
Padahal sy nk tegur mereka bising masa kuliah…

lepas tu sy cuba buat lawak…
kononnya nak tarik perhatian orang lain…
sy paling gembira bila ada orang lain gelak bila dengar lawak sy…
terutamanya pelajar perempuan…
budak-budak lelaki semua kata saya “mat capub” (cari publisiti)…
tp sy tak kesah…
asalkan ade yg terhibur…

tp sy tetap rase kekosongan…
memang lumrah manusia…
seorang lelaki akan tertarik kepada wanita…
macam itulah yang sy rase…
sy tengok kawan-kawan dah ade yg kapel…
di kolej sms awek cmpai pagi…
ade yg call awek cmpai satu malam boleh abeh rm10…

sy mula berfikir…
adakah aku perlu bercinta???
Dengan menggunakan akal seorang mahasiswa semester 2 itu…
Sy mula menanam tekad untuk berkapel…
Dan mase tu lah sy kenal awak…
Sy rase sy dah jumpe orang yang paling penting dalam hidup sy…

Mula-mula awak jual mahal…
Tp sy tak kesah…nak beli gak
Akhirnya…dipendekkan cerita…
Sy pun mulalah bercinta…

Masa bercinta, memang sy sangat bersemangat…
Ape orang kate…” all out lah”…
Haha…
Sy selalu call awk..awak pun selalu call sy…
‘gayut ‘ malam-malam..kadang-kadang sy pun habis rm10 satu malam…
Tp segala PENGORBANAN yg dilakukan masa ber’kapel’ tu..
Tak terase pun kehilangannya…

Mase bercinta memang indah…
Semuanya boleh…
Sikit-sikit gurau…
Sikit-sikit gelak…
Kalo merajuk maen pujuk-pujuk…
Kalo ‘birthday’ celebrate same-same kn…

Untuk diry ini, terase amat-amat bahagia…
Sebab mase itulah sy ase diry dihargai…
Sy pernah terfikir..
Biarlah kawan-kawan sy tu pandang sy semacam…
Kata sy macam-macam…
Asalkan..awk memahami sy…huhu~~

Satu hari sy  g dengar ceramah…
Alhamdulillah…
Dalam ceramah tu sy sedar, sy da banyak buat dosa…
Dan sy kena berubah…
Hidup sy mesty selari dengan syariat Islam…
Sy kena jadi baik…
Sebab memang itu fitrah manusia..inginkan kebaikan
Semua orang nak masuk syurga kan???...

Sejak dari saat itu sy mula rapatkan diri dengan masjid…
Rapatkan dii dengan Al Quran…
Selalu solat jemaah awal waktu…
Selalu dengar takzirah…
Sy beli terjemahan Quran, sebab na tadabbur Quran…
Sy beli dua…satu untuk sy, satu untuk awk…
Sy tak nak jadi baik seorang diri…
So..sy ajak awk sekali…
Sy ajak awk baca Quran…
Sy kejut awk bangun subuh…(calling)
Sy ajak awk saling beri takzirah…
Bakal zauji menasihati bakal zaujahnya…

Mula-mula awk terkejut dengan perubahan sy…
Awk ingat sy dah nak jadi alim, nak stop kapel…
Sy kate, kite bukan buat benda salah…
Bercinta kerana Allah…
Kite kapel tak macam orang lain…
Orang lain kapel ‘jiwang-jiwang’ je…
Ade yg ciap wat maksiat lg…
Tp..kite kapel baik-baik…
Jaga ikhtilat, batas-batas  syara’…
Tak guna ayat-ayat jiwang…
Janji tak nak jumpa..takut berlaku maksiat…
Cume fB, call n sms je…

Dan awk..terime perubahan sy tu…
Sy pun nasihat awk…
Awk pun terime…
Walaupun kadang-kadang awk merajuk sebab teguran sy tu…
Tp sy faham.. perubahan memerlukan mase…
Dan akhirnya sy rase..
Hubungan kite semakin diredhai Allah…
Yela, awk kan bakal zaujah sy..
Tahajjud dan dhuha sentiase diingatkan…
Sy selalu berdoa supaya kite ditetapkan hati hingga ke walimatul urus (perkahwinan)…

Dalam proses perubahan sy…
Sy mula menyedari  bahawa daxwah itu wajib…
Kite kena menyampaikan kepada orang tentang kebenaran…
Kalau kite tak berdaxwah…
Kite akan dipertanggungjawabkan oleh Allah di akhirat kelak…
Sesuai dengan firmanNya dlm surah al-A’raf…
Surah ke 7, ayt ke 164:
Dan ingatlah ketika umat di antara mereka berkata..
“mengapa kaum yg Allah akan membinasakan mereka atau mengazab mereka
Dengan azab yang amat keras:”
Mereka menjawab…”Agar kami mempunyai alasan (pelepas tanggungjawab) kepada Tuhanmu, dan supaya mereka bertaqwa”..

Lepas tu sy mula lah beri takzirah pd kawan-kawan dan adik-adik…
Tegur mereka ape saje yg silap…
Sy tak boleh tahan bile tengok orang buat salah/dose…
Sy mesti tegur…
Selemah-lemah iman tegur dengan hati, oleh sebab sy nak jadi orang yg kuat iman…
Ape lagi…tegur jela depan-depan…huhu~~

Lepas tu, satu masa…
Sy terbaca pasa ‘kapeL’…
“COUPLE HARAM”…
Sy tak percaya…
Tp bile bace dalil-dalil yg die bd…
Macam betul la plak…
Huhu~~
Tp biase la kan…
Kalo kite suke satu menda tu…
Kite tetap akan cari alasan untuk ‘membenarkan’ pendapat kite…kn3???

Sy pun buat tak tahu je sal menda tu…
Dan teruskan saje hubungan kite…
Kite tak buat maksiat..
Kite jalan-jalan tak pegang-pegang tangan …
Tak jiwang-jiwang…
Cume saling ambil berat…
Tanyer khabar…
Borak-borak…
Siap bagi tazkirah lagi…
Ape yg haramnyer dengan menda ni??
Tak kisahla…

Mase terus berlalu…

Mase ni tengah nak final exam...
Lagi tige minggu sebelum final…
Dalam mase yg same..sy study nga kawan-kawan..
Buat stdy group…
Pd mase yg same gak..bagi tazkirah…

Ade yg terima..
Ade juga yg buat tak tahu…
Kadang-kadang bile tegur..
Sy pula kena marah…
Macam-macam alsannya..
Ade kate sy tegur tak berhikmah…
Ade yg cakap sy nk mnunjuk-nunjuk je..
Tp sy tak kisah..
Daxwah tu kan memerlukan pengorbanan…
Lagipun…
Sy ade tempat mengadu…..kt awk
Huhu~~
Suatu masa…
Ketika sy sedang mentadabbur Quran seorang diri…
Sy terjumpa ayat nie…
“mengapa kamu suruh orang lain membuat kebajikan, sedangkan kamu
Melupakan diri (kewajipan) mu sendiri…
Padahal kamu membaca al kitab (Taurat)?
Maka tidakkah kamu berfikir???...

Sy pun terfikir …
“selame nie aku asyik tegur orang je..
Tp aku sendiri masih banyak kekurangan,
Cepat marah, suka buang masa,
Ade gak dosa-dosa yang masih dilakukan..
Macam mana ya??”

Lepas tu terjumpa plak ayat nie…
‘dan janganlah kamu campuradukkan yang
Hak dengan batil dan janganlah kamu
Sembunyikan yang hak itu, sedangkan kamu
Mengetahuinya…
(al Baqarah ayat 42)…

Tiba-tiba sy terfikir satu kritikan kawan…
“alah kau tu..cakap je berapi..gaya alim, tp kapel gak..
same je kau dengan kami..tegur orang konon…”

sy berfikir sejenak…
sebenarnye berkapel ni boleh ke tidak???
Adakah selame nie sy hanya menganggap ia boleh?
Abeh nape sy ase malu bila parent sy tau sy selalu
berhubung dengan awk…
dan kadang-kadang sy serba salah..

macam-macam sy fikir…
dipendekkan cerita lag…
sy ke Penang untuk mengikuti satu tamrin daxwah…
sy harap dengan tamrin ni…
kefahaman sy mengenai daxwah dan jemaah islam semakin mantap…

dalam perjalanan ke seminar tu…
sy masih lg sms awk dlm bas..
sempat lg berpesan spya jgn lupa bace Quran, Mathurat, dhuha, solat awl waktu….
Dalam fikiran sy…
“ni kira daxwah juga…saling ingat mengingati..”

Majlis malam tu berakhir dengan sesi ta’aruf…
Pukul 10pm semua orang da bebas untuk aktivit sendiri…
Lagipun kami semua penat..
Takkan nak panjang-panjankan program sampai tangah malam…
Pihak penganjur pun faham…

Tiba-tiba sy tergerak hati untuk bertanya dengan fasilitator yg ada di situ…
Sy rase inilah mase terbaik untuk tanya pendapat dia tentang kapel…
Tp sy teragak-agak…
‘kalaulah kapel tu salah..habis tu, nak buat macam mana? Aku kena clash ke?”
Alah, buat ape fikir macam tu…tanye jela..
Kalo kite tak salah, kenape nak takut?....

Lalu sy menghamprir ‘brother’ fasilitator tu…
Masa tu dye tengah membelek-belek terjemahan Quran seorang diri..

“Assalamualaikum, bang…nak tanye sikit boleh?”
“Em, wslm wt..boleh.. duduklah.. nta nk tnya ape?
“err..macam nie, sebelum sy terlibat dengan gerakan daxwah nie, sy ade kenal seorang kawan ni..
Perempuan la. Tp bukan setakat kawan biase..rapat gak la..bukan rapat biase…( tibe2 abg tu mencelah)

“bercinta ke??”
sy malu nk cakap yg sy kapel. Nanti ape plak brother tu kate..mesti dye marah sy..sy pun cakap..
“sebenarnye..kapel nie boleh ke tak bang??”
“akhi, memang fitrah manusia..lelaki akan tertarik kepada perempuan dan sebaliknya. Tp dlm Islam, perasaan tu perlu dikawal dan ade batasnya.
Dalam surah al isra’ ayat 32: “dan janganlah kamu menghampiri zina, sesesungguhnya zina itu suatu perbuatan yg amat keji”
“tp bang, sy tak nampak pun yg kami ni manghampiri zina. Niat kami baik. Sy jaga syariat, ikhtilat, perhubungan kami. Sms pun xde jiwang-jiwang..dlm fb pun chat biase je..tak panggil syg2..ana wa anta je..selalu bagi tazkirah.”
Sy tak mahu mengalah..
“memang betul niat nta baik. Tp ingat, niat tak pernah menghalalkan cara. Yang batil tetap batil, yang haq tetap haq. Cube tengok ayat ni”…
Sambil brother bukan Quran dia, dan tunjuk kepada sy ayat ni:
Dan juga kaum Ad dan Tsamud dan sesungguhnya telah nyata bagi kamu (kehancuran mereka) daripada (kesan-kesan) tempat tinggal mereka. Dan setan menjadikan mereka memandang baik perbuatan (buruk) mereka, sehingga menghalang mereka dari jalan Allah, sedangkan mereka adalah orang yang berpandangan tajam.
Surah al-‘ankabut ayat 38..
“akhi, kalo nta paham ayat ni. Sebnarnya ape yang berlaku pada nta ialah, setan tengok baik perbuatan buruk yang nata lakukan tu. Walaupun nta berpadangan tajam, maksudnya nta berilmu, ade kefahaman islam, fikrah islam, join gerakan jemaah islam, tp ingat..syaitan itu sangat licik. Dia akan sedaya upaya buat nta terjerumus dalam dosa. Takkanlah sepanjang masa nta sms, chat kt fb, nta ingat Allah??? Mesti ada masanya nta ingat kat dia kan??”
Betul juga kate bro tu.” Tp bang..sy da janji dgn die tak nak jumpe, dating nanti banyak bahayanye, gambar dye pun tak de dlm simpanan sy. Dan dye pun stuju. Kami same-same menjaga diri untuk elak zina. Kami medidik diri untuk menjadi zauji dan zaujah solehah..
“em, betul..nta da janji tak nak jumpa dgn dia..nta da dapat..elakkan zina mata, zina tangan, zina kaki. Kalo nta janji tak nak call plk..nta da elakkan zina lidah. Tp akh..masih ade zina yg tetap nta tak dapat elak bile kapel..
“zina hati??”.. Sy menduga…
“betul. Zina hati, semua ini Rasulullah jelaskan dalam hadithnya tentang bagaimana  bentu zina, ‘check’
Dlm Riyadahus Solihin”, bawah bab larangan melihat wanita. Rasulullah saw pernah bersabda bahawa, “ mata blh berzina dgn melihat, lidah boleh berzina dengan bercakap, tangan boleh berzina dengan dengan berpegangan dan kaki boleh berzina bila berjalan ke tempat maksiat. Hati plak boleh berzina dengan merindui, mengingati dan macam yg nta buat. Nta tak kan dapat lari drpd zina hati.’
Sy terdiam..kelu.. tak tahu apa nk ckap da..huhu~~
Semua yg brother tu cakap tiade yg salah.
“ana dulu pun kapel gak, lagi lame dr anta. Sejak zaman sekolah sampai masuk u. tp bile ana sedar ana buat ni salah, ana terus tinggalkan. Ana da siap fikir, dialah bakal zaujah ana, ibu kpd anak-anak ana. Kami nak bina keluarga sakinah, penuh barakah wa rahmah. Kalo nk diikutkan, masalah ana lebih berat dan besar drp masalah anta.”
“sy risau la bang, nanty ape plak kawan-kawan  dia cakap. Dulu sy selalu minta tolong mereka. Mesti nanti mereka semua tak puas hati dengan sy. Dan diri sy plak, sy takut dye tak dapat terima keputusan nih. Sebab kami da rapat cangat.
Masa tu sy da mula sebak..malu betul..menangis depan brother tu cerite pasal cinta. Brother tu jawab…
“kalo kawan2 dye xpuas aty, mereka leh wt ape je?? Paling teruk pun, xnak kawan nga nta. Nta tak kurang cikit pun. Lagipun. Dalam daxwah nie, kite nak cari redha Allah. Ape yang kite wt , yang penting nak dapatkan redha Allah. Kalo Allah xredha, semuanye da tak bermakna.”
Sy terdiam lagi…
“pasal dye plak, cube nta fikirkan dari sudut positif, mungkin dye akan terima keputusan nta nie.. bukankah kalian ade kefahaman Islam. Kite nie lahir sebagai mulia, hidup sebagai mulia dan pastykan kita mati sebagai mulia.. ana yakin, dye takkan buat ape2 sekalipun, itu da tanggungjawab nta, ape yang anta wt tu betul..
Sy da tak dapat tahan lagi. Mase tu sy da menangis..sy da sedar yang sy kena clash sekarang, kapel itu haram….
“jadi, ape sy nak buat bang??”
“ana dulu, hantar satu sms je kt dye. Ana terangkan pada dye yg hubungan yg dibina berakhir di sini. Tolong jgn cari sy lagi. Lepas tu ana terus tukar no. hp, delete fb dulu..wt yg yg baru..tukar semuanye
Ana da ta hubungi dye..
Tibe-tibe sy terfikir…
“dia nk suh aku clash malam ni gak ke?? Sekarang gak? Takkanlah awal cgt….?
Sy cakap….
“saya rase belum ade kekuatan la bang, boleh tak sy tunggu sampai sy adekekuatan ni??”
Sy ingat nak lari la..lau dye jawab…..
“akh, nta kene ingat. Kekuatan tu tak boleh ditunggu, tapi perlu dibina. Allah takkan ubah sesuatu kaum sehingga kaum itu mengubah keadaanya sendiri.  Lagipun, nta nak tunggu sampai bila baru nak tinggalkan kapel ni. .abang-abang fasilitator tu dulu pun kapel gak..tp bile dorang da masuk gerakan daxwah nie, mereka tinggalkan…”
Alamak..tak boleh lari lagilah jawabnye..sy rase macam brother ni pakse sy clash..
“semuanye da jelas rasanya..nampaknya sy kne tinggalkan menda ni jgk. Macam mane sy nak takan button handphone ni.  (dalam hati) Rase tak sanggup…sy sayang awkkkkkkkkk!!!!!! Cgt3!!!!=(
“kalau tak sanggup mari ana tolong tekankam”
“eh, takpelah bang. Biar sy taip sendiry”
Teragak-agak sy nak taip mase tu.. tp demi Islam sy gagahkan juga.
“semuanya da jelas, kan aku selalu berdoa supaya dijauhkan dr maksiat..jd rasenya..inilah masenya
Lalu perlahan-lahan sy taip msg tu ntk awk..
“assalamualaikum, sebenarnya selame ni hubungan kite salah di sisi Islam. Sy ingat ia dibolehkan sebab kite jg ikhtilat. Tp sebenarnye ia tetap berdosa. Sy harap awk akan istiqamah dalam ibadah yg telah awk wt selame nie, kerana Allah. Sy mintak maaf atas segala ape yg da berlaku sepanjang ukhwah kite..asiff jiddaN..assalamualaikuM..”
Lepas tu tertera pada skrin hp sony ericssOn sy..
[SENDING…]
[MESSAGE SENT…]
[MESSAGE DELIVERED…]
Mase tu sy rase macam separuh hidup sy da hilang… Macam tak percaya..sy da clash nga awk..huk3~~
“terima kasih bang..’
“takpe, dah tanggungjawab..”

Malam tu, sy tidur dengan linangan air mata..bakal zaujah sy..cinta islamik sy tersungkur dalam pautan Islam..tak sangka..sy datang ke cini untuk clash..tp itulah yang terbaik sebenarnya.. tiba-tiba sy teringat ayat Allah : al Baqarah ayat 216…
“diwajibkan ke atas kamu berperang, padahal berperang adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh menjadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”
Mase terus berlalu..sy sibukkan diri dengan kerja-kerja lain. Dalam usaha bg tazkirah dan daxwah..buat usrah sekali seminggu..sy bg ta’lim di surau kolej kt u.. terangkan pada orang, kapel haram, tunjuk segala dalil. Sy dpt pelbagai feedback..ade yg setuju, ade yg kritik..tp xkisahlah semua tu..hidup sebagai seorang da’ie sememangnye macam tu,,penuh ranjau..asalkan jgn hidup sebagai petualang agama (Islam)…~~
Tiba-tiba satu pagi ni, sy dapat sms drp awk..awk bg bunga …bawah tu awk taip
“seindah gubahan pertama…..”
Sy rase awk masih tak dapat lupekan sy, sy pun terfikir…”kena tegaskan rasanya dan rasenye itulah yang terakhir…….”
“tiada yang lebih indah drp mendapat keredhaan Allah…seindah manapun gubahan pertama, selagi tidak mendapat keredhaanNya, tetap tiada gunanya…
“assalamualaikum..sy tahu, dulu sy cakap, kalo ade jodoh…insyaAllah akan kawin..lupakanlah sy..biar Allah yg tentukan..andai sudah tertulis nama awk di Luf Mahfuz, jodohnya bersama sy..sy terima …~~
Lagi satu…
Jangan cari cinta manusia..
Ia penuh dengan penipuan..
Kekecewaan..
Dan tak kekal..
Tp carilah cinta Allah..
Tiada penipuan..
Tidakkan pernah mengecewakan..
Itulah cinta abadi..
Cinta yang diredhai..
-yang terakhir-
[SEND]
[SENDING…]
[MESSAGE SENT..]
[MESSAGE DELIVERED..]                                                                            
Sy da buat keputusan..
Sy pasty ape yang sy wt ni betul..
Sy yakin..Allah akan sediakan yang terbaik untuk sy..
sy takkan berpatah balik..
takkan..buat selama-lamanya…

 DONT LOSE HOPE WHEN U R IN NEDD..
HAVE FAITH WITH ALLAH ..HAVE FAITH IN HIM...
SO PLEAZE BE TOUGH N PLEAZE BE STRONG...
WITH ALL HIS LOVE YOU WILL CAN'T GO WRONG..

~pEkHaBaRaN CiNta LuKa~

Thursday, September 22, 2011

... Meriahnya Dihari Raya ...

Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...
hari nie x dak kelas...

so, dk sajer2...
bila dk saje2 tu maklum la...
teringat abis la kat umah dikampung...
aser nk3 jer balik skrg...
3 hari cuti...
boleh jer nak balik kan...
tp bila pk balik...
jgn diikutkan sngt hati nie...
nnt jadi bnda len plak...
kan???
so, sambil2 tu dk tgk2 balik gmbar raya ai tuuu...
rindu kamu3 semuaaaaaa...
:'(






cucu cicit Che Minoh x cukup ag nieh bena...
nie baru 1 family...
hik3...
...meriahnya dihari raya...

...::: Smart Phone :::...


Bismillahirahmanirahim...
assalamualaikum...
hik3....
sajer jer...busan2 kan..




...::: SAMSUNG GALAXY ACE :::...




cantikkk....
hihihihi...

Q 'A : Mood Q 'A skrg heppy lagi...moga ceria okmo..
...::: 16092011 :::...
:) :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...