Friday, October 29, 2010

Yeay,yeay,yeayyy..balik kampung.


Alhamdulillahhh,,akhirnya aku sampai juga di kampung halamanku pada hari jumaat pukul 8 pagi. Hati melonjak-lonjak nie rasa gembira sangat..tak sabar rasanya ingin berjumpa dengan ayahanda dan ibundaku yang tercinta, tak lupa jua abang dan adik2 ku yang tersayang. Pagi nie semuanya datang menjemputku pulang ke rumah,,hi3 dalam hati berkata,,ya Allahhh,ramainyerrr...tiba2 terasa sebak didada, terharuuu…selepas bersalaman melepaskan rindu ,aku dibawa pulang ke rumah..mase dalam kereta tiba2 abah cakap kereta myvi kesayanganku ~WNP 8844~ dah rosak teruk sebab kemalangan..aku aser macam nak nangis ja bila dengar aper yang abah cakap 2..abang bawa laju sangat,abah kata abang langgar anjing!!..ya Allahh..terkejut aku dengar..tp alhamdulillahh la abang  aku ok ja..abah kata nak baiki menelan belanja yang sangat mahal sebab enjin kereta myvi 2 tak sama dengan myvi yang lain..hu3 nmpaknya,cuti nie x dapat la aku jalan2 naik kereta kesayanganku..:(
                Sampai saja di rumah, aku terus dihidang dengan nasi untuk sarapan pagi..hi3 seronok sangat makan ramai2 ngn family..dah lama dah x bersama mcm nie. Lepas makan, seperti biasa pagi jumaat ma dan aku akan ke Masjid Salahuddin Al-Ayubbi,,pg dengar ore ngajar..alhamdulillahh,…sebenarnya yang tulis panjang2 nie bukan nie yg aku nk citer,,hi3 tp sbnarnya nk citer bnda lain lahh..pagi 2 mase masuk bilik, aku terdengar bunyi suara anak kucing mengiow kat luar tingkap..kuat laa,bnyak kali..dalam hati nie tertnya2 nper anak kucing nie..terasa sngt2 yg die perlukan pertolongan aku..tp setahu aku,mner ada ank kucing kat umah..aku kuar umah,ble check2 tgk ada seekor anak kucing duk atas rumput dalam keadaan  basuh kuyup,,ya Allahhhh,kecianyerrrr….die kesejukannn,mgkin semalaman die dalam hujan..aku trus agkat dan kringkan bulunya..miow nie lapar susu,aku cari mak die jmp ada kt tepi umah,aku letak kt tp mak die sambil marah2 mak die “heh!!!, mu nie kang,bakpo mu tgl kokse2 nyoh anok mu niehhh??sian die sejuk kne ujan!!!eeiiii…” hihihihi..padan muka kne marah!!
                Selesai sahaja smbhyg zohor, aku terdgr lagi bunyi suara ank kucing menjerit kuat..ya Allah, nper lagi nie..aku trun bawah tgk dri mner dtgnyer bunyi 2..aiiii,rupa2nya ada lagi seekor ank kucing yg warne oren tertinggal!!..eeiii,mak die nie mmg suka tgl anak kokse2..dgn rasa simpati aku agkat miow nie pegi bagi kat mak die...hehehe..skali lagi mak die kne marah kat aku..hihihihihi ble tgk molek2, banyak juga anak die..comey2 plak 2..dalam hati nie terdetik, aku nk bela lah..keciannn anak2 die..hi3 “duk umah saya yer???,,x pa,,saya bela awak yer mak kucing???..nnt saya boleh main2 ngn anak2 awak..hihihihihi ma saya kata ada org dtg buang awak kt cni..keciannn awak..x pa lah,awak duk ja umah saya yer??...tp jgn dok berak kokse2 dah”..hehehe selesai masalah..  ari nie seronok sangat masak sama2 ngn ma..pas 2 kami makan sama2..sedihnyer sbb x dak adikku..skrg kat kedah..klu lah adik ada mesti riuh rendah la umah aku nie..cepat balik yue!!!,,kak nana rindu sngt2 niehhh,,,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...