Wednesday, November 17, 2010

Ya Allahhh..Apakah Perasaan Aku Saat Nie???...

Hari nie 18hb November 2010..aku tengah sibuk kat luar rumah tgh merebus tulang lembu, nak bakar kaki lembu lagi..tiba2 handfonku berbunyi menandakan ada mesej yg masuk..tgk nama pengirimnya,aku tersenyum tp senyumku itu hanya 5 saat ja bila baca mesej 2.........

Dia : assalamualaikum..org bru balik dari kubur nie..kubur arwah kakak kepada adik..adik banyak tanya soalan tadi, die bru tahu yang die ada kakak yang dah meninggal...

Aku : wa’alaikumsalam..ya Allah..yer ka?...pas 2 adik cakap apa?..adik tanya apa ag?...

Dia : adik tanya lah..laki ke ppuan?..kenapa die meninggal?..nama apa?..besar ke kecik?..soklan macam 2 lah adik Tanya...

Aku : yer?...kecian adik..die x thu papa pun ag..umur die skrg pun masih kecik ag..x faham ag cmner..

Dia : nak tahu x?..masa doa tadi adik duk tepi org..nak doa tadi org suh adik tadah tangan doa untuk kakak die..pas2 masa tgah doa, adik tiba2 sebut kak nana (aku la 2, syarfa’ husna)..dua kali die sebut..org dengar sebab org duk tepi adik..pas2 bru org teringat, kakak adik yang meninggal 2 klu masih ag hidup skrg sama umur ngn husna...

Tiba2 aku terasa sebak,terharu,aser nak nangis..macam2 yang aku rasa...lemah menyelubungi segenap badan..yaAllahh...menitis air mata nie...

Aku : sabar je lah..nak buat cmner..yang dah pergi tetap pergi..kita yang masih hidup nie kenelah sntiasa berdoa..yer?..

Dia : insyaAllah..adik dah bahagia disana...

P/s : Ya Allah,jadikanlah hambaMu ini sebagai ganti kakak yang terbaik kepada adik..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...